NIEUWSGIERIG WAT SCOUTING MET JE DOET ?
Ben jij een leider of wil je een leider worden ?
KOM DAN EENS LANGS VOOR EEN NADERE KENNISMAKING EN ORIENTATIE

KENMERKEN VAN LEIDING GEVEN BIJ DE SCOUTING:

• leren vanuit de praktijk
  • samenwerken in een team en verantwoordelijkheid nemen
  • oplossingsgericht denken, oog voor je omgeving
  • jeugdparticipatie, actief

ONZE ACTIVITEITENGEBIEDEN:

• uitdagende technieken
  • expressie
  • sport en spel
  • buitenleven
  • eigen identiteit
  • internationaal
  • samenleving
  • veilig en gezond

Hoeveel tijd kost het?
Er zijn opkomsten op donderdagavond (explorers) en vrijdagavond (scouts) en zaterdagmiddag (bevers en welpen). Je bent een uurtje of 2 per week bezig met de opkomsten. Daarnaast ben je af en toe wat tijd kwijt aan het verzinnen en voorbereiden van programma's. De zomerkampen van alle speltakken (m.u.v. de bevers) duren een week. Gedurende het seizoen zijn er één of twee weekendkampen.

Wat krijg je ervoor?

Als je leid(st)er bent bij Scouting Wateringen verwachten we dat je gaat voor je groep, maar je krijgt er ook veel voor terug. In de eerste plaats het enthousiasme van de kinderen, maar er is meer. Als je leid(st)er bent, kan je cursussen volgen zoals EHBO en trainingen van scouting die je leren om nog beter leiding te geven. Ook op je CV wordt een leidinggevende rol bij Scouting goed gewaardeerd. En niet te missen is natuurlijk de leidingdropping, de jaarlijkse bbq en verschillende feestjes.

Nieuwsgierig geworden?
Mail naar voor meer informatie of als je eens langs wilt komen om te kijken of leidinggeven ook iets voor jou is.

NB Als je leiding wilt geven bij Scouting Wateringen moet je minimaal 16 jaar oud zijn.

Wil je weten welke leeftijd en speltak het beste bij jou past ?:

• Kijk boven aan deze pagina voor speltakken en tijden van opkomst.
  • Bekijk ook eens de rode draad van Scouting Wateringen

We heten je graag van harte welkom, kom geheel vrijblijvend langs om kennis met onze fijne vereniging te maken.