Oud papier is al vele jaren een belangrijke inkomstenbron voor Scouting Wateringen. Al meer dan 30 jaar zamelen we oud papier in. De teller staat inmiddels op meer dan 6,5 miljoen kg oudpapier!!
Mede dankzij de papieropbrengsten kan Scouting Wateringen leuke activiteiten voor haar leden organiseren en het noodzakelijke onderhoud aan haar mooie gebouw en terrein bekostigen.
Op het parkeerterrein bij Scoutinggebouw 't Knooppunt staat onze eigen vaste papiercontainer waar u 24/7 uw oud papier kunt brengen. Steun de Scouting en breng uw oud papier bij ons!!
De prijs die we ontvangen voor oud papier is tegenwoordig erg laag. De afvalverwerker wil ook geen karton in het papier. Karton wordt tegenwoordig als restafval beschouwd. Als er teveel karton in de container zit, dan krijgen we nog minder voor het oud papier. Doe als particulier daarom zo min mogelijk karton bij uw oud papier voor onze container.
Als u een bedrijf heeft, dan is het ongewenst om uw bedrijfskarton bij ons in de container te doen!

Vrijwilliger als toezichthouder:

Wij zijn op zoek naar vrijwillige toezichthouders voor onze papiercontainer.

Als lid van het team toezichthouders zorg je er samen voor dat er elke dag even wordt gekeken hoe de toestand met het oud papier in en rond de container is. Als er wat naast ligt of als de container niet handig is gevuld, dan probeer je dat te verhelpen. Als de container bijna vol is, dan geef je een seintje aan de papierverwerker zodat de container weer op tijd wordt geruild.

Als je interesse hebt om het team van oud papier vrijwilligers te versterken, laat dit dan weten aan de papiercoördinator:

Peter van der Sman

Alvast bedankt namens Scouting Wateringen.

Papierophalen in de gemeente Westland / Wateringen

Ook hebben we jarenlang meegedaan met het ophalen van oud papier door de gemeente: 1x per maand in drie wijken in Wateringen (Plan Zuid en Essellanden). Helaas moet de Gemeente Westland deze activiteit noodgedwongen zonder vrijwilligers voortzetten.